
צוות בית הספר

מאיר נאמן
מנהל בית הספר
התקופה שלנו דורשת מאיתנו חינוך שמכוון ללבבות הילדים.
עלינו להדגיש את הנוכחות האנושית המיטיבה בכל היבט של העשייה שלנו,
להיות אדם שלם, מחובר לרוח העולם וחופשי להתפתחות מתמדת – זו המשימה הראשית.
אני בוגר תואר ראשון ושני בחינוך סביבתי, בוגר סמינר לימודי ולדורף ולימודי ביוגרפיה,
בעל הכשרת מנהלים של משרד החינוך ממכון אבני ראשה.
חינכתי בתיכון עירוני א' בתל אביב ובתיכון זומר ברמת גן. זו השנה ה15 שלי בעבודה חינוכית.
...
לבנת וולטר
מחנכת כיתה ב' תשפ"ה
...
המפגש שלי עם חינוך וולדורף התחיל לפני חמש שנים והאיר את עולמי. אני עוסקת בחינוך מעל 20 שנה, הייתי גננת ובמהלך השנים עשיתי הסבה לעיצוב.
החינוך האנתרופוסופי מאפשר לי לשלב את שני העולמות וליצור עולם של צבע ורגש.
אני אוהבת ונהנית מעבודתי ומודה על הזכות שנפלה בחלקי לתת לילדים מקום לגדול ולהתפתח בקצב שלהם מתוך עולמם הפנימי והסקרנות הייחודית להם.


דניאל שרון
מחנכת כיתה א' תשפ"ה
לאחר עשור בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה, האימהות הובילה אותי לעסוק בחינוך. התהיות הרבות לגבי עולמה של הילדות לקחו אותי למסע של חקירה ולמידה, ובמהלכו פניתי לאנתרופוסופיה ולחינוך ולדורף כגישות מרכזיות. עבורי, אהבה ואומנות הם עמודי תווך חשובים בחינוך ילדים, וקרקע פוריה להתפתחות. אני בוגרת שנת מבוא בסמינר אורים לחינוך ולדורף ולומדת בשנה השנייה. בעלת תואר ראשון בקולנוע מאוניברסיטת תל אביב. בת 37, מתגוררת ברמת השרון עם אורי ושתי בנותיי.

טלי רובין
מחנכת כיתה ג' תשפ"ה
המסע שלי בחינוך ולדורף הוא חוויה עמוקה ומשנת חיים. אני מלאה בהכרת תודה על הזכות ללוות את התלמידים במהלך שנות ההתפתחות שלהם, ליצור עבורם סביבת למידה חמה ותומכת המכבדת את הרוח והפוטנציאל הייחודי של כל ילדה וילד. כל יום מביא פלאים חדשים ועוזר להם לגלות את העולם סביבם בסקרנות ובאכפתיות. אני בעלת תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול ובוגרת סמינר לחינוך וולדורף בכפר הירוק.
דוד קירשמן
מחנך כיתה ד' תשפ"ה

העבודה עם ילדים היא בעבורי הדרך הישירה ביותר לחולל שינוי אמיתי בעולם הזקוק לריפוי, ללוות אותם עד לשלב העצמאי והבוגר בחייהם כאינדיבידואלים חופשיים המחזיקים במגוון הרחב ביותר של יכולות מתוכם יוכלו הם בעצמם לבחור את נתיב חייהם.
הזיקה האמנותית בדרכנו החינוכית בכוחה לשמר ערוץ תקשורת פתוח של הילדים עם נפשם שלהם בעתיד.
האנתרופוסופיה פרסה בפניי עולם חדש המציג את תמונת האדם על כל רבדיו.
וכך- קודם כל כתלמיד בעצמי, המלא בתחושת ייעוד ושליחות, קיים עבורי תמיד מעיין נגיש ובלתי נדלה של חוכמה וכוחות חיים.
יליד 1983, בעל תואר בחינוך מסמינר הקיבוצים, מגמת ספרות -יסודי . בוגר סמינר לחינוך וולדרוף. נשוי ואב לשניים
שגיא בלנק
מחנך כיתה ה' תשפ"ה

הגעתי לענבר לביקור ומיד נמלאתי רגש חמים ותחושה ביתית ונעימה. החלטתי להצטרף לצוות ולמיזם המרשים מתוך תחושה עמוקה כי גישתי החינוכית, סולם ערכיי ההומניסטי, ניסיון חיי והשכלתי - כולם ימצאו את מקומם בענבר ובחינוך וולדורף. לא פחות מכך, אני נהנה מאנרגיית החיים והרוח החזקה של התלמידים והתלמידות, לומד מהם המון ושמח על כל גילוי חדש שלהם.
חינכתי ולימדתי כיתות מחוננים ג'-ו' בבי"ס גרץ ת"א. בעל תואר שני בהוראה (M. teach) ותעודת הוראה בהיסטוריה מטעם סמינר הקיבוצים, בוגר תכנית המצטיינים במדעי הרוח ואמנויות באוניברסיטת ת"א.
אני חי עם זוגתי ושלושת ילדינו בקיבוץ גבעת השלושה בו גדלתי.

מירב יצחקי
מנהלת אדמיניסטרטיבית
מירב יצחקי, גרה ברמת השרון, מגיעה מתחום ניהול הפקות, עבדתי שנים רבות בבית הספר הגבוה למשחק בית צבי. בשנים האחרונות עבדתי וכיום מתנדבת בחוות קרן אור חוות הצלה שיקומית לבני אדם ובעלי חיים.
_edited.jpg)
יוסי לוי
תומך כיתה ומורה לעץ
אני בן 56, אבא לילדה בוגרת בית ספר זומר, בעל וסבא.
אומן ויוצר בעץ ובמִּחזור.
בוגר האוניברסיטה של החיים וסמינר ולדורף למורים בזומר.

אפרת פאר
מורה למוזיקה
אני מורה למוזיקה עם אהבה גדולה לחינוך האנתרופוסופי. המוזיקה, הטבע, והחיבור לילדים הם חלק בלתי נפרד ממני ומהעשייה החינוכית שלי. אין דבר שממלא אותי יותר מאשר לראות את הילדים מתלהבים משיר חדש או מהצלילים הראשונים שהם מוציאים מהחלילית. עבורי, המוזיקה היא דרך מופלאה ללוות את הילדים במסע של גילוי עצמי וחיבור לעולם, ואני מרגישה ברת מזל להיות חלק מהמסע הזה
.jpg)
שלומית כהן
תומכת כיתה וחברת צוות צהרון
״לקבל את הילד באהבה, לחנך אותו ביראה ולשחרר אותו להיות אדם חופשי״
(רודולף שטיינר)
אני בת 57 , סבתא לשניים – נכד ונכדה. מאז ומעולם היו לי חיבור ואהבה ענקית לילדים. אחרי שנת מבוא בסמינר התאהבתי לגמרי בגישת ולדורף, ובגיל 42 החלטתי לעשות הסבה מקצועית מניהול משרד ל...גננת. כל בוקר אני מברכת ומוקירה מחדש את המפגש עם הילדים והילדות, הטבע והיצירה וכל שאר הנפלאות בחינוך הזה.
אהבה אמיתית וכנה, כמו שמקבלים מכל ילד, אי אפשר לקבל משום בוס בעולם…אני עובדת בחינוך האנתרופוסופי ארבע-עשרה שנים, עשר שנים כגננת, שלוש שנים בשילוב ילדים על הספקטרום. זוהי שנתי השלישית בבית ספר ענבר. בוגרת סמינר זומר.

דנה סתיו
כלבנית טיפולית וחברת צוות צהרון
אני בת 30 . אהבתי לכלבים ולילדים תמיד ליוותה אותי בדרכי, ואין שמחה ממני לעבוד בעבודתי, במיוחד בסביבה תומכת כמו ענבר.
אני מאמינה שדרך הכלב ניתן להגיע לליבו ולנפשו של הילד. דרך עולמם של הכלבים מטרתי היא ליצור שיח מעמיק ולהוות מרחב מכיל ואוהב לכל ילד.
בוגרת לימודי כלבנות טיפולית וסטודנטית לתראפיה באומנות.

רוסאריו פואנטס
מורה למלאכה
שמי רוסאריו פואנטס, נולדתי במקסיקו ואני נשואה לישראלי. אני תומכת מלאכה בכיתות א'- ב' ומורה למלאכה בכיתה ג'. אני בעלת תואר ראשון ותואר שני באומנויות, ולמדתי מוזיקה באופן מקצועי במשך שלוש שנים. אני מורה למעלה משלושים שנה. עוד בהיותי ילדה עסקתי באומנות במסגרות שונות או בהדרכתה של אימא שלי, שהייתה מורה לאומנות. בארץ גיליתי את החינוך האנתרופוסופי, וסביבו התפתחתי בשש השנים האחרונות. אני אוהבת את הראייה ההוליסטית של הגישה האנתרופוסופית, וחותרת להעמיק את הידע שלי באומנות על פי האנתרופוסופיה – ובהתאם להביאה לילדים.
לדעתי התכנים המובאים לילדים חייבים להיות תואמים לגילם וליכולותיהם. אני חושבת שמאוד חשוב לפתח אהבה ללימוד, לא רק לימוד מספרים אלא לימוד מתוך התבוננות, ניסוי וסקרנות. בעבודת המלאכה הילדים מפתחים משמעת עצמית, סדר וניקיון, והעבודה המוגמרת מעניקה להם תחושה של מסוגלות, גם אם בדרך היו טעויות וקשיים.

צבי טל
פסנתרן, מלווה שיעורי אוריתמיה
"אי אפשר ללמד אדם דבר, ניתן רק לעזור לו לגלות זאת בעצמו " (גלילאו גליליי)
אני פסנתרן, מורה ונע בין הצלילים. תחביבים: לימוד שפות, כתיבה, בישול, צילום, טיולי הרים ומדיטציה. למדתי באקדמיה בירושלים ובאוניברסיטאות בקליפורניה, הולנד, צ'כיה וסרביה. בעל תואר שני בפסנתר. השתתפתי בתחרויות ובפסטיבלים בין-לאומיים .
מוריה בן סירא
מורה לאוריתמיה
אני מתגוררת בהרדוף בשנים האחרונות. יש לי ילד בן 5 שנמצא בגן ולדורף ובן נוסף בן שנתיים . עשיתי את שנת המבוא בהרדוף ואחריה למדתי ארבע שנים בסמינר ״דרך הגיא״ לאוריתמיה בקריית טבעון. מלמדת אוריתמיה בבית ספר ענבר ובבית ספר שקד בטבעון .״זוהי הסגולה מוליד ולא רוכש עושה ולא מתגאה מנהל ולא משתלט״

רויטל כהן סופר
תומכת כיתה ומובילת צהרון
לעולם החינוך בכלל – והאנתרופוסופי בפרט – הגעתי לפני כשלוש שנים, ואין שמחה ממני על כך. כל ילד הוא עולם ומלואו. כאשת חינוך אני שואפת לחבר את הילדים לטבע, לחקור את העולם באמצעות החושים, דרך משחק והתנסות. דוגלת במתן דוגמה אישית ועידוד חשיבה חופשית.
אני סטודנטית לתואר ראשון בחינוך עם תעודת הוראה בסמינר הקיבוצים, צורפת ומנחת סדנאות יצירה בטבע.

רונה קראוס
מורה לשפה בשיעורי כיתה ובשיעורים פרטניים
אני נשואה לרועי ואימא לשתי בנות. עורכת לשון בהוצאות שונות.
אומנם בילבי לא פקדה את בית הספר, אבל אני איתה! – ״׳כמה שהחיים נהדרים׳, אמרה (בילבי) ומתחה את רגליה רחוק ככל יכולתה״… אני מאמינה שחינוך צריך לאפשר לילדים למתוח את רגליהם רחוק ככל יכולתם.
בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית ותעודה בעריכת לשון מאוניברסיטת תל אביב.
.jpg)
גליה אלעד
מטפלת באומנות
אני אימא לחמישה ילדים, בוגרים ותלמידים בחינוך האנתרופוסופי . אני רואה, חווה ומאמינה שבכל ילד קיים אור פנימי ומיוחד, שיכול להתגלות בביטויים ובצורות שונות. החזון שלי כמטפלת באומנות הוא לעזור לילד לחוש את האור והיופי שבתוכו
ולהעצים אותו .
למדתי בסמינר ולדורף בכפר הירוק. בוגרת "שער לנפש", מסלול להכשרת מטפלים באומנות בגישה האנתרוסופית. בוגרת לימודי צילום ואומנות ב''קמרה אובסקורה".
לומדת במסלול הכשרה של טיפול במשחק בחול, בגישה היונגיאנית .
שלומי ברדן נגלר
תומך כיתה ומנהל צהרון

שמי שלומי ובעשר השנים האחרונות נהלתי יחד עם אהובתי את משפחתון צבעוני בכפר הירוק. גידלנו 12-14 ילדים שהגיעו חסרי עורף משפחתי, ועם פערי לימוד מטורפים... למרות הכל הצלחנו להפוך כמעט את כולם לתלמידים מצטיינים, תוך כדי שגם הם, וגם הוריהם מחייכים. שירות, וקבלה דרך אהבה וחיוך. כיום אני מהווה תומך למידה בבוקר, ומנהל הצהרון בצהריים. שתהיה לכולנו שנה טובה. ושכל החטופים יחזרו ארצה....ונדע קצת שקט ושלווה.

יהל לסר
מובילת צהרון
אמא לעלמה ומיכאלה , נשואה לרוברט.
מגיעה אחרי 7 שנים בגני חינוך מיוחד וגני עירייה.
למדתי תואר ראשון בחינוך מיוחד לגיל הרך בסמינר הקיבוצים.
לבית ספר ענבר הגעתי דרך אחיינים שלי שלומדים כאן וגילו לי עולם חדש וטוב של חינוך.
עולם בו סקרנות, חברות ושיתוף פעולה הם דברים שמתרחשים בו.
ועם הסקרנות הגעתי גם אני לפה ללמוד עם הילדים מה הדרך הטובה ביותר לצמוח ולגדול להיות אנשים טובים יותר לעצמנו ולסביבה.
שחר הרטוג
מורת יער ומובילת צהרון
בת 31 מקיבוץ יקום.
עובדת כבר 8 שנים בתחום החינוך במסגרות שונות. בשנים האחרונןת מתמקדת בתחום חינוך היער ומלאכות עתיקות, מדריכה בשומרי הגן מזה כ4 שנים , אוהבת את היער וכל מה שקורה סביבנו, היער עבורי הוא כלי להתפתחות ללמידה, למציאת איזון ושקט פנימי, ומאמינה בזה גם עבור הילדים וכל אדם.
כי כמו שד"ר סוס אמר, "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים!"
תמי רפפורט
מטפלת באומנות
כל מה שילד צריך זה מבוגר אחד שיאמין בו ״ (הרב קרליבך) אני בת 60 , נשואה ואם לארבעה. יוצרת, ומשלבת בעבודתי מגוון רחב של דיסציפלינות מעולמות המלאכה, האומנות והטיפול בארגז החול . הייעוד שלי כמטפלת באומנות הוא להביט בילד במבט אוהב, סקרן ומלא יראת כבוד כלפי מי שהוא עכשיו ומי שהוא עתיד להיות; לעזור לכל ילד להתחבר לכוחות שנמצאים בו, לתמוך ולהעצים מתוך אמונה שמבט אוהב יכול לעורר את כוחות הריפוי הטמונים בכל אחד ואחד מאיתנו. בוגרת ״שער לנפש״ לטיפול באומנות; בוגרת סמינר אורים להוראה; בעלת חמש שנות ניסיון בעבודה טיפולית עם ילדים בחינוך ולדורף ובחינוך הממלכתי וניסיון הוראה של כעשר שנים בחינוך ולדורף כמורה לאומנות ומלאכה. בעלת תואר ראשון בחינוך בשילוב אומנויות; תואר BA בכלכלה וחשבונאות מאוניברסיטת תל אביב; מדריכה מוסמכת בשיטת Bal-A-Vis-x.

דוד ביתאי
תומך כיתה ומורה לאנגלית
את התחום למקצוע קיבלתי רק לפני שלוש שנים, כשהקורונה גרמה לי לשאול שאלות ומסע פנימי ממושך התבהר. מאז, אני מברך על ההחלטה הזאת! ההנאה, הסיפוק, האושר והריגוש שאני חווה עם הילדים מלווים אותי הרבה מעבר לשעות העבודה, ואני מתמלא תחושת משמעות והגשמה כשותף בתהליך ההתבגרות שלהם. בקשר שלי עם הילדים אני מנסה לתמוך, לעודד, לסקרן, להכיל, לנסוך ביטחון ולהכין אותם לעבר אחריות ועצמאות שהולכות וגדלות. אני בעל תואר ראשון בחינוך והוראת אנגלית בבית ברל.

עדן משי עלמא
תומכת כיתה
אני בת 30, נשואה לתומר ואמא לשתי בנות.
מגיל קטן החלום הגדול שלי היה להפוך להיות אמא, תמיד התחברתי לילדים והיה לי ברור שתחום החינוך זו השליחות שלי בעולם.
בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ותעודת הוראה.
זו השנה השניה שלי בענבר.
אני מאמינה ב-"חנוך לנער על פי דרכו". בעיניי, תפקידנו כאנשי חינוך הוא לזהות את הכוחות והיכולות הייחודיים של כל תלמיד/ה ולטפח אותם, תוך יצירת סביבה תומכת ומעצימה.