top of page

צוות בית הספר

אילנית כהן
מחנכת כיתה א

אני מחנכת כיתה א׳ בבית הספר. ילידת 1973 . גדלתי בקריות בבית חם ומפנק.

מגיל צעיר ועד היום אני עובדת עם ילדים. משנת 2000 פעילה במסגרות חינוך ולדורף,

בהקמות ובהכשרות גנים וצוותים .

ילדים הם האושר והאהבה שלי, חינוך הוא המהות והמשמעות עבורי .

בעלת תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה ליסודי במכללת דוד ילין .

מאיר נאמן
מנהל בית הספר

התקופה שלנו דורשת מאיתנו חינוך שמכוון ללבבות הילדים.

עלינו להדגיש את הנוכחות האנושית המיטיבה בכל היבט של העשייה שלנו,

ולהיות אדם בעולם – זו המשימה הראשית. 

 

אני בוגר תואר ראשון ושני בחינוך סביבתי, בוגר סמינר לימודי ולדורף ולימודי ביוגרפיה,

בעל הכשרת מנהלים של משרד החינוך ממכון אבני ראשה. 

חינכתי במשך 12 שנים בתיכון עירוני א' בתל אביב ובתיכון זומר ברמת גן.

דוד קירשמן 
מחנך כיתה ב

העבודה עם ילדים היא בעבורי הדרך הישירה ביותר לחולל שינוי אמיתי בעולם הזקוק לריפוי, ללוות אותם עד לשלב העצמאי והבוגר בחייהם כאינדיבידואלים חופשיים המחזיקים במגוון הרחב ביותר של יכולות מתוכם יוכלו הם בעצמם לבחור את נתיב חייהם.
הזיקה האמנותית בדרכנו החינוכית בכוחה לשמר ערוץ תקשורת פתוח  של הילדים עם נפשם שלהם בעתיד.
האנתרופוסופיה פרסה בפניי עולם חדש המציג את תמונת האדם על כל רבדיו.
וכך- קודם כל כתלמיד בעצמי, המלא בתחושת ייעוד ושליחות, קיים עבורי תמיד מעיין נגיש ובלתי נדלה של חוכמה וכוחות חיים.
יליד 1983, בעל תואר בחינוך מסמינר הקיבוצים, מגמת ספרות -יסודי . בוגר סמינר לחינוך וולדרוף. נשוי ואב לשניים

יואב אלדן
מחנך כיתה ג

״…כִּי עוֹד אַאֲמִּין גַם בָּאָּדָּם , גַם בְּרוּחוֹ, רוּחַ עָּז״ (טשרניחובסקי). 

אני יליד 1985 , מתגורר בתל אביב, נשוי ואב לשני בנים. מוזיקאי ונגן כלי נשיפה מזה שנים רבות ומורה ומחנך למעלה מ- 16 שנים. החינוך עבורי עובר דרך סמכות ובהירות, חוקים וגבולות, אמון, ביטחון, עמידה מאחורי הבטחות ובתוך כל אלה גם גמישות, צחוק, השתטות (בגבול הטעם הטוב); הכלה של הכיתה כישות אורגנית ובמקביל ראיית כל ילד כאינדיבידואל; לאט-לאט וביסודיות לכוון לאוטונומיה, חירות פנימית וחשיבה חופשית. למדתי בתלמה ילין, ברימון, בוגר סמינר ולדורף, תרפיסט ובעל הכשרה בטבע תרפיה והנחיית קבוצות (אוניברסיטת תל אביב). בעל תארים ראשונים בחינוך ובמוזיקה (האקדמיה למוזיקה בירושלים), תעודת הוראה לתיכון ובעל תואר שני בלימודי תרבות הילד והנוער (אוניברסיטת תל אביב).

ויקי בר-אל
מורה מחליפה, מנהלת צהרון ותומכת כיתה
PHOTO-2022-11-27-22-32-10.jpg

גדלתי בבית עם אבא מורה ומחנך ואימא שניהלה את היחידה לסטודנטים מחו״ל באוניברסיטת תל אביב. חינוך והוראה הם חלק בלתי נפרד ממני. למעלה מעשרים שנה הייתי רקדנית בלהקת מיומנה, אחראית להכשרה של כל המצטרפים ללהקה ולניהול האומנותי של המופעים השונים בארץ ובחו״ל. את האנתרופוסופיה פגשתי דרך ילדיי; היה לי ברור שמערכת החינוך ה״רגילה״ לא תתאים להם וכשמצאתי את החינוך האנתרופוסופי – הרגשתי בבית. במשך שנים עזרתי בתקופות הצגה שונות בבית ספר זומר ובית ספר אורים, שם גם לימדתי במשך שנה שיעורי קצב לכיתות ט'. כשקיבלתי את הטלפון מבית ספר ענבר, זה היה כמו סימן שהגיע הזמן לעשות את זה כמו שצריך. בית הספר נותן לי מקום להתפתח ולגדול יחד עם הילדים והזדמנות להביא את כל כישוריי האומנותיים ואף לפתח אותם. 

רקל קלנר
מורה למוזיקה
PHOTO-2022-11-27-22-32-08 (2).jpg

אני בת 39 , אימא לשלושה ילדים.

זאת השנה השלישית שלי בבית ספר ענבר, ואני נהנית ללמוד כל יום מהמפגש עם הילדים.
המוזיקה בשבילי היא מקצוע שלא פונה לבעלי כישרון בלבד – שירה ונגינה הם כלי חינוכי בעל ערך אדיר שמאפשר לחבר ולאחד בחיים החברתיים והתרבותיים שלנו. בעלת תואר ראשון ותעודת הוראה בחינוך ולדורף

PHOTO-2022-11-27-22-32-10 (1)_edited.jpg
יוסי לוי
תומך כיתה

אני בן 56 , אבא לילדה בוגרת בית ספר זומר, בעל וסבא.

אומן ויוצר בעץ ובמִּחזור.

בוגר האוניברסיטה של החיים וסמינר ולדורף למורים בזומר. 

הילה סיננסקי
תומכת כיתה
PHOTO-2022-11-27-22-32-09.jpg

אני בת 31 , נשואה לנועם. מגיל 20 לומדת פילוסופיה ב "אקרופוליס החדשה" –

בית ספר לפילוסופיה כדרך חיים . עבדתי מספר שנים בגן רב-גילאי, וזו השנה השנייה שלי בבית ספר ענבר.

אני מאמינה שיש לכבד את הילדות והילדים, להאמין בכוחות שלהם.ן, ודרך דוגמה אישית לכוון אותם.ן לפני הכול לאכפתיות, טוב לב ורגישות כלפי הבריות .
בעלת תואר ראשון בהיסטוריה ומחשבת ישראל, סטודנטית לתואר שני בהוראה M.teach.

ליאת צומר
מורה למלאכה
PHOTO-2022-11-27-22-48-44.jpg

אני מורה למלאכות בבתי ספר ולדרוף כבר עשור ואומנית.

התחלתי את דרכי בתחום לאחר שהות בהרדוף, שם נחשפתי לעולם היצירה.

לאורך השנים אני יוצרת, לומדת ומנחה גם אחרים ליצור ולהתחבר אל עולם היצירה והכוח המיטיב שבה.
כל ילד יכול, מסוגל – ויש לאפשר ביטוי לכוח הטמון בילד דרך אומנות ויצירה; לאפשר ריפוי ואמונה של הילד ביכולותיו , ולטמון זרעים בריאים וטובים של ביטחון ומסוגלות שילוו את הילד לאורך חייו.

שלומית כהן
תומכת כיתה וחברת צוות צהרון
PHOTO-2022-11-27-22-32-09 (1).jpg

״לקבל את הילד באהבה, לחנך אותו ביראה ולשחרר אותו להיות אדם חופשי״

(רודולף שטיינר)
אני בת 57 , סבתא לשניים – נכד ונכדה. מאז ומעולם היו לי חיבור ואהבה ענקית לילדים. אחרי שנת מבוא בסמינר התאהבתי לגמרי בגישת ולדורף, ובגיל 42 החלטתי לעשות הסבה מקצועית מניהול משרד ל...גננת. כל בוקר אני מברכת ומוקירה מחדש את המפגש עם הילדים והילדות, הטבע והיצירה וכל שאר הנפלאות בחינוך הזה.

אהבה אמיתית וכנה, כמו שמקבלים מכל ילד, אי אפשר לקבל משום בוס בעולם…אני עובדת בחינוך האנתרופוסופי ארבע-עשרה שנים, עשר שנים כגננת, שלוש שנים בשילוב ילדים על הספקטרום. זוהי שנתי השלישית בבית ספר ענבר. בוגרת סמינר זומר.

גליה אלעד
מטפלת באומנות
PHOTO-2022-11-27-22-32-09 (2).jpg

אני אימא לחמישה ילדים, בוגרים ותלמידים בחינוך האנתרופוסופי . אני רואה, חווה ומאמינה שבכל ילד קיים אור פנימי ומיוחד, שיכול להתגלות בביטויים ובצורות שונות. החזון שלי כמטפלת באומנות הוא לעזור לילד לחוש את האור והיופי שבתוכו

ולהעצים אותו .
למדתי בסמינר ולדורף בכפר הירוק. בוגרת "שער לנפש", מסלול להכשרת מטפלים באומנות בגישה האנתרוסופית. בוגרת לימודי צילום ואומנות ב''קמרה אובסקורה".

לומדת במסלול הכשרה של טיפול במשחק בחול, בגישה היונגיאנית .

דרור שילה
חבר צוות צהרון ומורה מחליף

אני עוסק בליווי ושילוב ילדים על הרצף; הובלה וליווי גנים אנתרופוסופיים; עובד עם עיריות רמת גן וגבעתיים בחינוך הרגיל – שפ״כ, מתי״א; מטפל פרטני באומנות. בעל ניסיון תעסוקתי בתחום החינוך כעשרים שנה. בחרתי בהוראה עבור אותם ילדים שלא רואים ולא נראים או מתקשים – כדי שאני אהיה שם בשבילם. בכל ילד יש איכות טובה ומקום שאפשר להצליח בו, ואני רואה בעבודתי שליחות. בוגר לימודי ולדורף במכללת דוד ילין ולימודי ״שער לנפש״ – תרפיה באומנות.

דנה סתיו
כלבנית טיפולית וחברת צוות צהרון
PHOTO-2022-11-27-22-32-08.jpg

אני בת 30 . אהבתי לכלבים ולילדים תמיד ליוותה אותי בדרכי, ואין שמחה ממני לעבוד בעבודתי, במיוחד בסביבה תומכת כמו ענבר .

אני מאמינה שדרך הכלב ניתן להגיע לליבו ולנפשו של הילד. דרך עולמם של הכלבים מטרתי היא ליצור שיח מעמיק ולהוות מרחב מכיל ואוהב לכל ילד.

בוגרת לימודי כלבנות טיפולית.

רוסאריו פואנטס
מורה למלאכה

שמי רוסאריו פואנטס, נולדתי במקסיקו ואני נשואה לישראלי. אני תומכת מלאכה בכיתות א'- ב' ומורה למלאכה בכיתה ג'. אני בעלת תואר ראשון ותואר שני באומנויות, ולמדתי מוזיקה באופן מקצועי במשך שלוש שנים. אני מורה למעלה משלושים שנה. עוד בהיותי ילדה עסקתי באומנות במסגרות שונות או בהדרכתה של אימא שלי, שהייתה מורה לאומנות. בארץ גיליתי את החינוך האנתרופוסופי, וסביבו התפתחתי בשש השנים האחרונות. אני אוהבת את הראייה ההוליסטית של הגישה האנתרופוסופית, וחותרת להעמיק את הידע שלי באומנות על פי האנתרופוסופיה – ובהתאם להביאה לילדים.
לדעתי התכנים המובאים לילדים חייבים להיות תואמים לגילם וליכולותיהם . אני חושבת שמאוד חשוב לפתח אהבה ללימוד, לא רק לימוד מספרים אלא לימוד מתוך התבוננות, ניסוי וסקרנות. בעבודת המלאכה הילדים מפתחים משמעת עצמית, סדר וניקיון, והעבודה המוגמרת מעניקה להם תחושה של מסוגלות, גם אם בדרך היו טעויות וקשיים.

צבי טל
פסנתרן, מלווה שיעורי אוריתמיה

"אי אפשר ללמד אדם דבר, ניתן רק לעזור לו לגלות זאת בעצמו " (גלילאו גליליי)
אני פסנתרן, מורה ונע בין הצלילים. תחביבים: לימוד שפות, כתיבה, בישול, צילום, טיולי הרים ומדיטציה. למדתי באקדמיה בירושלים ובאוניברסיטאות בקליפורניה, הולנד, צ'כיה וסרביה. בעל תואר שני בפסנתר. השתתפתי בתחרויות ובפסטיבלים בין-לאומיים .

מוריה בן סירא
מורה לאוריתמיה

אני מתגוררת בהרדוף בשנים האחרונות. יש לי ילד בן 5 שנמצא בגן ולדורף . עשיתי את שנת המבוא בהרדוף ואחריה למדתי ארבע שנים בסמינר ״דרך הגיא״ לאוריתמיה בקריית טבעון. מלמדת אוריתמיה בבית ספר ענבר ובבית ספר שקד בטבעון .״זוהי הסגולה מוליד ולא רוכש עושה ולא מתגאה מנהל ולא משתלט״

שירז רגב
חברת צוות צהרון
PHOTO-2022-11-27-22-48-44 (1).jpg

אני בת 24 , גרה ברעננה. אוהבת מאוד את הים ובמיוחד לחתור בקיאק בכל ימות השנה ובכל מזג אוויר. באחת -עשרה השנים האחרונות אני עובדת ומתנדבת במסגרות שונות של ילדים, נוער ובוגרים עם צרכים נוספים.  אני מאמינה שיש לאפשר לילדים ללמוד כל דבר דרך תחומי העניין שלהם . בוגרת תואר ראשון ותעודת הוראה בחינוך מיוחד רב-גילאי במכללת בית ברל, התמחות באוטיזם ולקויות התפתחותיות במסלול אומנות לגיל הרך ומדעי הסביבה וחקלאות לבית הספר היסודי. סטודנטית לתואר שני בחינוך עם התמחות בספורט בקריה האקדמית אונו .

רויטל כהן סופר
תומכת כיתה ומובילת צהרון

לעולם החינוך בכלל – והאנתרופוסופי בפרט – הגעתי לפני כשלוש שנים, ואין שמחה ממני על כך. זוהי שנתי הראשונה בבית ספר ענבר. כל ילד הוא עולם ומלואו. כאשת חינוך אני שואפת לחבר את הילדים לטבע, לחקור את העולם באמצעות החושים, דרך משחק והתנסות. דוגלת במתן דוגמה אישית ועידוד חשיבה חופשית.
אני סטודנטית לתואר ראשון בחינוך עם תעודת הוראה בסמינר הקיבוצים, צורפת ומנחת סדנאות יצירה בטבע. 

רונה קראוס
תומכת כיתה

אני נשואה לרועי ואימא לשתי בנות. עורכת לשון בהוצאות שונות, וזו שנתי הראשונה בבית ספר ענבר.

אומנם בילבי לא פקדה את בית הספר, אבל אני איתה! – ״׳כמה שהחיים נהדרים׳, אמרה (בילבי) ומתחה את רגליה רחוק ככל יכולתה״… אני מאמינה שחינוך צריך לאפשר לילדים למתוח את רגליהם רחוק ככל יכולתם.

בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית ותעודה בעריכת לשון מאוניברסיטת תל אביב.


מיכל אסולין
מנהלת אדמיניסטרטיבית

אני אימא לשני ילדים, נשואה לאלי. באחת-עשרה השנים האחרונות חינכתי כיתות א'-ב' וניהלתי גן חובה.

בקיץ 2022 בחרתי בשינוי תעסוקתי שיאפשר לי מרחב נשימה והתפתחות אישית. אני מאמינה שאם משהו כבר לא עושה לך טוב – צריך לשחרר אותו. משהו טוב יותר יגיע – בטוח! הכניסה שלי למשפחת ענבר היא ההוכחה לכך.  

בעלת תואר ראשון בחינוך וספרות, ותעודת הוראה לגיל הרך.

bottom of page